Hoe helpen Bouwunie en Unizo jou met jouw onbetaalde facturen

Laatst bijgewerkt: 12/03/2024

Gebruik onze kant-en-klare modeldocumenten en -brieven

Hier vind je alle modeldocumenten in het kader van slechte betalers. Je ontdekt er: een modelbrief ingebrekestelling onbetaalde facturen (Nederlands en Frans), model afbetalingsplan, model dading, ...
Je downloadt wat je nodig hebt, vult jouw gegevens in en ze zijn klaar voor gebruik. Zo eenvoudig en handig.

Wil je jouw eigen brief laten nalezen? Geen probleem. Daarvoor staan onze juridische experten voor je klaar.

Doe beroep op de aanmanings- en incassoservice van UNIZO en Bouwunie

UNIZO en Intrum hebben de handen in elkaar geslagen om UNIZO- en Bouwunie-leden zo goed als mogelijk te ondersteunen via de UNIZO incassoservice.
Er zijn 2 opties: de aanmaning en de incasso.

Optie 1: Aanmaning

Je hebt openstaande facturen. Jouw herinneringen blijven onbeantwoord? Maar je wil nog even wachten om de grotere middelen in te schakelen? In samenwerking met Intrum sturen we jouw schuldenaar een laatste stevige aanmaning. Helemaal gratis voor Bouwunie leden!

Concreet
Deze service omvat het versturen van één brief naar de klant van het Bouwunie-lid, in naam van het Bouwunie-lid. Op basis van gegevens overgemaakt door het Bouwunie-lid via www.unizo.be optie aanmaningsservice maakt Intrum een aanmaningsbrief op conform de regelgeving waarna deze via gewone post wordt uitgestuurd binnen de 48 uur na registratie. Geïnde gelden qua hoofdsom, schadebeding en/of intresten worden integraal door de klant aan het desbetreffend Bouwunie-lid vereffend. Verdere opvolging dient te gebeuren door het Bouwunie-lid. Bij niet of onvolledige betaling, behoudt het Bouwunie-lid het recht om al dan niet beroep te doen op de incassoservice van Intrum. Bezorg alle gegevens online en eerstdaags ontvangt jouw schuldenaar een stevig schrijven in zijn of haar bus.

>> Klik hier om in te loggen en gebruik te maken van de UNIZO aanmaningsservice (hou je lidnummer bij de hand)

Optie 2: Incasso

Als herinneringen en aanmaningen niets meer uithalen, dan is het tijd voor een gespecialiseerde aanpak. UNIZO en het incassokantoor Intrum werkten hiervoor een bijzonder gunstige regeling uit exclusief voor UNIZO en Bouwunie leden. Hier vind je alle info over deze optie, de incassoservice.

Meer info over deze aanmaningsservice? Bel of mail de UNIZO ondernemerslijn 02 21 22 678 of ondernemerslijn@unizo.be

Welke wettelijke middelen mag je wel en niet gebruiken om deze wanbetalers aan te pakken?

Elke situatie is anders, dus dan is het opportuun om gericht juridisch advies in te winnen.
Als lid van Bouwunie doe je onbeperkt beroep op onze eigen juridische experts. Zij bekijken graag met jou welke wettelijke middelen je wel en niet mag gebruiken om een slechte betaler aan te pakken.

Laat je eigen contracten en algemene voorwaarden gratis nalezen door onze juridische dienst. Zij geven je met plezier hun aanvullingen en bemerkingen, zodat je voortaan waterdichte contracten voorlegt aan jouw klanten. Contacteer snel onze juridische dienst voor persoonlijk advies op 02 588 11 00 of info@bouwunie.be

Volg onze opleidingen en webinars

Om je de juridische knepen van het vak aan te leren, organiseert Bouwunie op regelmatige basis verschillende opleidingen, webinars, infosessies rond deze thema's. Op deze manier kan je nadien zelf aan de slag. Met behulp van de verschillende modelbrieven en -contracten zorg je er zo voor dat je sterk in jew schoenen staat. Geen opleiding op de planning? Geen probleem. Onze juridische experts komen graag tot bij jou op kantoor, en leggen het allemaal haarfijn uit tijdens een inHouse opleiding.

Gebruik onze 10 praktische tips tegen slechte betalers.

We lijsten de 10 belangrijkste tips op. Met deze tips kan je direct aan de slag om openstaande facturen te innnen. Dek vooral jezelf goed in. En gebruik zoveel mogelijk elementen op papier. Op deze manier sta je sterker.

Heb je nog extra vragen over onze diensten?

Contacteer ons via info@bouwunie.be of bel ons via 02 588 11 00. Of stuur onderaan een chatbericht.