Overleg met ENGIE over hun radiocommercial

De voorbije weken was er heel wat te doen over de radiocampagne van ENGIE. Installateurs werden in het spotje afgeschilderd als ‘moeilijk bereikbaar’ of ‘niet beschikbaar’ telkens de consument in de kou zit. Bouwunie schreef onmiddellijk een open brief. Deze werd massaal gedeeld op sociale media. En zelfs kon men onze reactie lezen in de pers.

Maandagmorgen 28 oktober werden we uitgenodigd door ENGIE om het te hebben over onze grieven. Het was een constructief gesprek. Ze lieten ons weten dat van zodra de negatieve reacties hun hadden bereikt dat ze de desbetreffende commerciële spot hebben stopgezet. Ze voelden zelf aan dat de spot ongelukkig was. Het was hen totaal niet de bedoeling installateurs te schofferen. Temeer daar ze zelf beseffen dat installateurs hun bondgenoten zijn.

Vanuit Bouwunie stelden we de vraag of toekomstige ENGIE radioacties misschien beter eens zouden inzoomen op het vakmanschap van de installateur of het regelmatig onderhoud van de installaties. Dit zou iedereen ten goede komen. Ze engageerden zich om hierover te overleggen volgend jaar in maart.

Ondertussen is afgesproken dat er meer communicatie zal gevoerd worden tussen de federaties en ENGIE. Af en toe zijn er gelijklopende thema’s waarover er best overlegd wordt.